31 Ağustos 2016 Çarşamba

Başlangıç seviyesi vücut geliştirme programı

Şimdi sizlere en iyi vücut geliştirme programlarının linklerini veriyorum. Bunları özenle inceledik ve çok etkili olduklarını gördük.

Eğer siz de kas yapmak istiyorsanız sizin için hazırladığımız yani yeni başlayanlar için vücut geliştirme programı rehberinden yararlanabilirsiniz. Başlangıç seviyesi vücut geliştirme programı yaklaşık 2 ay süreyle düzenli olarak uygulandığında istediğiniz vücudunuza kavuşmak için çok önemli bir ilerleme sağlayacaksınız. Vücut geliştirmeye yeni başlayanlar için vücut geliştirme programı hazırlamak uzmanlık gerektirir. Biz de kalitelibeslenme.com olarak bunun farkındayız ve hayal ettiğiniz vücuda kavuşmanızı istiyoruz. Bu makaledeki programa başlamadan önce vücut geliştirme adaptasyon programı uygulayabilir ve sakatlık riskinizi azaltabilirsiniz. İşte en iyi vücut geliştirme programı ayrıntıları.
Bunun için size çok kapsamlı olarak düşünülmüş ve en etkili hareketlerden oluşan bir vücut geliştirme programı rehberi hazırladık. Bu program ilk defa vücut geliştirme ya da fitness yapacaklar için ideal bir programdır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta vücut geliştirmek ve iri kaslara sahip olmak mı istiyorsunuz yoksa çekici plaj kaslarına mı sahip olmak istiyorsunuz buna karar vermenizdir. Eğer amacınız hem kilo almak hem de vücut geliştirip irileşmek ise bu hareketlerle birlikte bir vücut geliştirme beslenme programı uygulamalısınız. Ancak amacınız hem kilo vermek hem de çekici plaj kasları yapmak ise aşağıdaki program ile fitness beslenme programı uygulamalısınız. Bu nedenle bir kafa karışıklığı olmaması açısından şunu belirtmekte fayda var. Uyguladığınız beslenme programına göre aşağıda verilen programın etkileri farklı olacaktır. Programa geçmeden önce vücut geliştirme hakkında kısa bir açıklama yapmak yerinde olacaktır.

Vücut geliştirme nedir? 

Birçok gencin kas yapayım derken pes ettiği vücut geliştirme sadece fit bir görünüm sağlamakla kalmaz aynı zamanda sağlam bir zihin yapısı da oluşturmanıza yardımcı olur. Bu aslında çok önemli bir faydadır. Neden mi? Sadece vücut geliştirme değil, tüm spor türleri sağlam bir vücut yanında size sağlam bir ruhsal durumu da beraberinde getirir. Bu da demek oluyor ki stresle daha kolay mücadele edersiniz, kötü huylardan uzaklaşmış olursunuz. Sigara içenler mecburen sigarayı bırakabilir, alkol gibi zararlı alışkanlıkları olan bu zararlı alışkanlıktan da kurtulabilir, çünkü kas yapmak ve iyi bir görünüm size her açıdan motivasyon sağlar. Hayata bakış açınız bile değişebilir, sporu yaşam biçimi olarak görürsünüz, spor salonuna gitmediğinizde kendinizi üzgün ve kaygılı hissediyorsanız o halde siz bu işe gerçekten gönül verdiniz demektir. Şimdi herkes için uygun olmasa da yeni başlayanlara özel örnek bir body programını görelim. Bu program ortalama 80 kg kütleli, 185 cm boylu bir erkek için hazırlanmıştır. Yeni başlayanların üç gün çalışması yeterli olacaktır. Bu program 3 ay süreyle uygulanabilir. 1.gün için göğüs kası geliştirme, 2 gün için kol kası geliştirme ve 3. gün için genel amaç bacak kası geliştirmedir. Bu program hem kilo vererek kas yapmak isteyenler hem de kilo alarak vücut geliştirme isteyenler için ideal bir kas geliştirme programıdır. Arasındaki fark ise kas geliştirmede en önemli etken ise tabii ki beslenme düzeninizdir. Eğer bu hareketleri zayıflama diyeti ile birlikte uygularsanız kas yaparak kilo verirsiniz. Ancak kilo alma diyeti ile birlikte uygularsanız bu kez de kas yaparak kilo alırsınız. Arkadaşlar yeni başlayanların kendini çok yormalarına gerek yok. Öncelikle vücut bu duruma uyum sağlamalıdır. Örneğin kol çalışırken aynı gün içinde  beş ya da altı egzersiz yapayım derseniz yanlış yoldasınız demektir. Yani kol için en fazla 2 hareket yapılırsa daha etkili olur. Çok çalışmak her zaman iyi değildir. İyi beslenemezseniz kol kaslarınız gelişmek şurada dursun, erir ve ne olduğunu anlayamazsınız. Yeni başlayanlar için 3 hareketten fazlası faydalı değildir. Yalnız bu program hakkında dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Bu program örnek bir programdır. Genel anlamda 3 bölgeye ayrılmıştır. Yeni başlayanlar adaptasyon aşamasını geçtikten sonra spor hocası gözetmenliğinde bu program uygulanabilir. Ancak bu programa yukarıda verilen linklerdeki örneğin bacak kası, göğüs kası, karın kası ya da omuz kası ile ilgili makalelerdeki hareketleri eğer spor hocanız da uygun görürse ekleyebilirsiniz. Size bir de alt ve üst vücudu ayrı çalışmanızı sağlayacak bir vücut geliştirme programından bahsetmek isterdik ancak siz kendiniz de bakabilirsiniz.

Kaynak:  http://www.kalitelibeslenme.com/yeni-baslayanlar-icin-vucut-gelistirme-programi/  




Devamını Oku »

5 Kasım 2014 Çarşamba

Fitness Programı Oluşturma Programı

Fitness ya da egzersiz sağlıklı bir birey tarafından mutlaka yapılmalı ancak herkesin yapması gereken spor miktarı boyuna, kilosuna, yaşına ve cinsiyetine göre değişiyor. Bu nedenle boyuna ve kilona göre sana en uygun olan fitness programını ve bu programı nasıl yapacağını öğrenmek istiyorsanız doğru adrestesiniz.
Fitness Programı Hesaplama, diğer tüm hesaplama araçları için idealkilox.com
Devamını Oku »